donderdag 2 juli 2009

Flickr en wat er allemaal wel/niet mogelijk is..

Op ontdekkingsreis langs de flickr mogelijkheden.
Na wat te hebben gestruind langs de diverse flickr gerelateerde apps zijn mijn bevindingen wat wisselvallig. Natuurlijk word je ook hier overwelmd door de mogelijkheden die worden geboden en daardoor is het in eerste instantie wat lastig om te focussen op de voor mij interessante items.

Waar ik van gecharmeerd raakte was de functionaliteit van het findr programma. Vooral door de andere associaties die hiermee worden gelegd en me dus kunnen verleiden tot een langer verblijf binnen Flickr. Van een aantal andere zaken, is mijn eerste reaktie: " Leuk om een keer te zien, maar verder zie ik er nog geen nut van in."



Wat ik dan weer typerend vind, is dat er nog geen standaard, of voor mij eenvoudig toe te passen, koppeling mogelijk is tussen pakketten als Panoramio en Flickr. Want het zou toch wel erg mooi zijn dat de foto's die ik in Flickr heb ondergebracht, te tonen zijn op Google Maps. Best of both Worlds ?? Volgens mij heb ik er al toepassingen voor gezien, maar het is me tot op heden nog niet gelukt. En om mijn foto's dan ook nog maar onder te brengen in Panoramio lijkt me weer te veel 1.0

Persoonlijk vind ik een leuke invulling van Flickr de Flickr Group "Memory Maps". Hierbij worden uitsnedes van satelietbeelden of kaartmateriaal gebruikt van de plaats waar je bent geboren, opgegroeid, iets speciaals hebt meegemaakt, etc, etc waarbij " notes" worden gebruikt om daar een verhaal over te vertellen.

.....

0 reacties:

 

blogger templates | Make Money Online