woensdag 8 juli 2009

Mijn gevecht met Flickr en Google Maps

Zoals eerder waarschijnlijk al eens gemeld, heb ik een aantal van mijn foto's geplaatst op Flickr. 100 Mb per maand blijkt in mijn geval toch best weinig te zijn, dus overweeg ik een Pro-account. Temeer omdat me dat ook een aantal andere voordelen biedt. Ook heb ik de foto's voor een deel voorzien van GeoTags, door ze te sleuren en te pleuren om een map. Echter dan worden ze op een yahoo map geprojecteerd, maar op de één of andere manier wil ik de foto's eigenlijk laten tonen op Google Maps. En dat blijft voor mij een gevecht. Maar ik kon het toch niet nalaten om te laten zien tot hoever ik ben gekomen. In onderstaande map is de route getoond die we hebben gemaakt waarop ook een aantal van de foto's wordt getoond.


Schotland Rondrit weergeven op een grotere kaart

Echter hoe ik er nu standaard voor kan zorgen dat de foto's getoond worden bij mensen die gewoon met Google maps bezig zijn en daarbij de optie aanzetten om foto's te tonen is me nog niet geheel duidelijk. Dus ga ik dat gevecht als niet programmeur nog maar even aan. Het houdt me tenslotte van de straat....

en toch, omdat ik het niet kan laten, nog een poging voor loc.alize.us

2 reacties:

Ton de Looijer zei

Heb je ook al eens gekeken naar de mogelijkheden van geoRSS. Als je de (geo)feed zoals Rev Dan Catt die in de blogpost weergeeft, plaatst in een zoekopdracht in Google Maps zul je zien dat de foto's uit Flickr rechtstreeks worden weergegeven in Maps.

Ton de Looijer zei

Nog even kort: via deze converter kun je RSS omzetten in geoRSS. Er zijn een paar mogelijkheden maar via 'Rss to KML (GoogleEarth) Converter', moeten als het goed is bestanden aangemaakt worden die je ook kunt bekijken in Google Maps. Weet niet of het werkt en op welke wijze e.e.a. uiteindelijk wordt weergegeven, maar 't is het proberen waard.

 

blogger templates | Make Money Online