donderdag 11 juni 2009

Hoe bereik je je doelgroepen

Gisteren ben ik aanwezig geweest bij het Citrix Benelux iForum in Antwerpen.



Dit is een terugkerend evenement van Citrix om hun klanten, partners ed. op de hoogte stellen van nieuwe produkten, ontwikkelingen, technologiën en tevens de roadmap te presenteren van hun bestaande produkten. Ook is het voor de verschillende partners natuurlijk ook een goed moment om in contact te komen met potentiële klanten of om hun reeds bestaande klanten op de hoogte te houden en/of brengen. Voor dit moment zal ik niet op de inhoud van de bijeenkomst verder in gaan, mogelijk stof voor later......

Ik persoonlijk had mijn besluit genomen om dit evenement te bezoeken op basis van het opgestelde programma, waarvan ik via een traditionele methode, per e-mail, op de hoogte was gesteld. Voorheen zou ik ook nog via de oude brievenpost een uitnodiging hebben verwacht, maar dat stadium ben ik gelukkig al gepaseerd. Echter vandaag stuitte ik per toeval op het onderstaande filmpje waarbij Citrix dus laat zien ook verschillende kanalen te gebruiken om diverse doelgroepen te bereiken en ertoe te bewegen om op deze dag(en) aanwezig te zijn. Als ik het filmpje zo zie, kan ik me best voorstellen dat er andere redenen kunnen zijn geweest om dit evenement te bezoeken ;-)



Dit toont maar weer eens aan dat het bereiken van mensen op diverse methode kan plaatsvinden en dat het één het ander natuurlijk niet uit hoeft te sluiten. Sterker nog, je moet ervoor oppassen dat je met en één het andere niet uitsluit, tenzij dat een bewuste keuze is.

Voor mezelf is, en zeer waarschijnlijk was het er ook al wel, er een doelstelling bijgekomen in de ontdekkingstocht via 23-archiefdingen. Deze doelstelling is "hoe kan ik op een zo eenvoudig en effectief mogelijke manier de voor mij interessante en relevante informatie uit het internet filteren". Tevens heb bij dit blog "geleerd" hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat een video getoond kan worden en er links in nieuwe vensters kunnen worden geopend zonder mijn oorspronkelijke scherm te verliezen.

Hetgeen me echter nog niet is gelukt, is om tekst om een embedded flickr slideshow te krijgen. Maar er is vast wel iemand die mee daarbij kan helpen !

6 reacties:

Christian zei

Vraagje: waarom heb jij links zo'n mooie tag cloud en krijg ik alleen een lange lijst met labels voor mekaar?? Hellup! :-)

Virtual Personality zei

Door een gedeelte van de HTML te vervangen door wat andere inhoud. Het betere Google werk zullen we maar zeggen :-D

ik zal de URL nog even opzoeken, want daar stond het uitgelegd zodat ik het zelfs begreep

Virtual Personality zei

Zie:
http://www.compender.com/2007/12/simple-tag-cloud.html

volgens mij moet het daarmee toch wel lukken. Of het dan voldoet aan de HTML standaarden kan ik je niet zeggen, maar het werkt wel.

Virtual Personality zei

Nu vroeg ik eigenlijk af, of ik nu hier of ergens anders de reactie zou moeten plaatsen ?

Ton de Looijer zei

Leuke HTML en werkt prima! Misschien wel leuk om dit als 'special' op te nemen bij 23-archiefdingen.

Christian zei

Hier reageren is prima joh - ik vind alles! ;-)

Op blogs zet je je reactie onder hetgeen waarop je reageert, in dit geval mijn reactie op jouw bericht.

Da's dus anders dan op profielpagina's. De krabbels van Hyves bijvoorbeeld zet je bij mekaar op de pagina.

En dank voor de link! Ik ga er meteen werk van maken.

 

blogger templates | Make Money Online